Generelt er det alltid best at du kontakter leverandøren direkte.
Dette gir den raskeste servicen da det er disse eller deres servicepartnere som kommer ut og ser på produktet. 
(Det hender det er litt venting på telefon, men det er allikevel det mest effektive for å få gjort en konkret avtale.)
Lenger ned i artikkelen finner du informasjon om hvor du henvender deg vedrørende ditt produkt.

I forbindelse med bestilling av service trenger de å vite hvilket produkt det gjelder.
Under finner du en generell og en noe mer spesifik beskrivelse av hva som trengs av informasjon på de forskjellige merkene.

Skulle du allikevel ønske at vi bestiller service for deg gjør vi selvfølgelig det, men vi trenger den samme informasjonen lest av fra ditt produkt.

Informasjonen du trenger står på typeskiltet på produktet. Dette er plassert litt forskjellige steder avhengig av hva slags produkt og hvilken produsent det gjelder, men generelt kan vi si følgende (avvik forekommer):

Stekeovn: typeskiltet står på siden av døren eller i døråpningen
Platetopp: typeskiltet står på undersiden av platetoppen. Det følger også med en kopi av typeskilt sammen med bruksanvisningen på enkelte merker.
Oppvaskmaskin: typeskilt på toppen eller siden av døren, noen tilfeller i døråpning. Kan være risset inn i metallet og litt vanskelig å lese. (Gjelder Siemens/Bosch)
Kjøle-/fryse-/kombiskap: typeskilt på sideveggen inne i kjøle eller fryse delen. Må som regel ta ut grønnsaks- eller fryseskuff for å se det.
Mikrobølgeovn: typeskiltet står på innsiden av døren eller i døråpningen.
Ventilator: typeskiltet er som regel under fettfiltrene. Ta ut disse så ser man typeskiltet.

Det kreves også et kjøpsbevis/kvittering på varen for å hevde garanti eller reklamasjon i forbindelse med service.
Finner du ikke din kvittering så ta kontakt med oss så hjelper vi deg med det.

Henvendelser til Ski Bygg vedrørende hvitevarer sendes til post@skibygg.no med teksten hvitevarer i emne feltet.
Alternativt kan du ringe til oss på 64854600 og be om hvitevareavdelingen. Skulle ingen av oss være tilgjengelige så kan sentralbord eller kjøkkenavdelingen ta imot beskjed.

Har du et Siemens eller NEFF produkt (også Bosch) gjør du følgende:
Les av E.nr. (også de to siffer etter skråstrek) og FD nummer (fire siffer) på produktet.
(Eks. SN65T085EU/02 og FD 9301)
Ring så tlf. 22660573. 
Online service bestilling er også mulig, følg en av disse linkene for videre beskrivelse:
Siemens: https://www.siemens-home.bsh-group.com/no/kundeservice/reparasjon/bestilling
NEFF: Neff-service-NO@bshg.com

Har du et Miele produkt gjør du følgende:
Les av modell og serienummer
Ring tlf. 67173330.
Du kan også bestille online på denne siden: 
https://www.miele.no/husholdning/servicebestilling-296.htm

Har du et Norcool produkt gjør du følgende:
Les av type- og serienummer.
Gå inn på https://norcool.no/service/bestill-service/ og velg garanti service eller annen service for å finne din lokale servicepartner.
Eventuelt ring Norcool på tlf. 815 69 117

Har du et Røros Hetta produkt gjør du følgende:
Les av typeskiltet som står bak fettfiltrene.
Følg linken for online servicebestilling: https://roroshetta.no/kundesenter/reklamasjon-og-service/
Alternativt ring de på tlf. 72409400

Har du et Whirlpool produkt gjør du følgende:
Les av modell, servicenummer (begynner på 85 og består av 12 siffer) og serienummer.
Ring tlf. 22 78 25 80
Alternativt bestill online på: www.servicebestilling.no

Har du et Electrolux, AEG eller Zanussi produkt gjør du følgende:
Les av modell, serienummer og PNC/Produktnummer.
Ring tlf. 815 30 222
Alternativt bestill online på: www.servicebestilling.no


Gjelder det andre merker enn beskrevet over, besøk produsentens hjemmeside for informasjon.